torsdag 2 september 2010

Fårig höstmössa!!

Den gamla pallen har fått en fårig höstmössa. Klippte lite i ett fårskinn och spikade fast det på pallen för att jag blev sugen på något annat än det somriga tyget som satt där innan:). Hemmet genomgår en liten höstmakeover just nu. Lite murrigare och burrigare ska det bli och de blommiga och passtelliga hamnar i skafferiet och förvaringslådor :). Så det är väldigt somrigt och passtelligt i skafferi och förvaringslådor just nu ;).
Här i matsalen ska det finnas gammalt härligt trägolv som ligger och väntar på att få plockas fram och det ska vi förstås göra...när tid finns:).
                                        Ha det gott!!
                                    Kramar Madeleine

5 kommentarer:

  1. Skitsnyggt! Ska köpa "fuskfårskinn" och göra stolsdynor till mina tolixstolar. Helst skulle jag vilja ha riktigt fårskinn men det blir lite dyrare..

    Kram Catta

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Å vilken fin sida du har ,,måste kika mera här=)) Kuddfodralet har jag köpt för många år sedan i Danmark i en antikaffär det är en gammal säck.... kraaaam

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Så kul att du tittade in hos mig! :)
    Jag brukar ju besöka din blogg med jämna mellanrum, så jag vet ju hur trivsamt det blir när du fixar och donar hemma hos er! :))

    Pallen med fårskinn blev jättefin! Hemma hos oss har vi fårskinn lite var stans, jag älskar verkligen dessa gosiga och sköna fällar!

    Ha en fin torsdagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint o mysigt du har, nu ska jag kika runt mera....

    Hoppas att du får en Trevlig Hösthelg! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Jättefint!
    Älskar fårskinn! Dom gör så att allt
    ser mycket mer rustikt ut, fast på ett
    lagom modernt sätt...
    Hoppas ni är lite friskare idag!
    Kram Nina

    SvaraRadera