söndag 2 december 2012

Nummer ett.





Alltså vilken frostig, vintrig, Astridlindgerenaktig advent vi fick, till råga på allt så visar de Emil i Lönneberga på TV.Vad härligt och svinkallt. Skulle ju då gärna vilja skriva att hela familjen satt samlade och läste en liten dikt då första ljuset tändes, men i själva verket så var dottern på skithumör och mannen ville kolla på nån tråkig vintersport. Julgran och julkärve är på plats i trädgården så nu kan man sitta i köksfönster och vänta på domherren, jag de andra fåglarna är ju också välkomna förstås men domherren är lite extra välkommen. Det här med att springa på staden och kolla julskyltningen lockar faktiskt inte så mycket idag (-12), får bli lite tomtegröt och skinksmörgås, brasa och glögg. Dotra och jag sprang i affärerna igår, jag fick så jag teg. Jag inbillar mig ofta att det ska bli skojsigt och lite småtrevligt men efter en halvtimme så vill jag bara skrika VIK HÄDAN åt alla som går i snigeltakt och står i vägen. För allas trevnad så är det nog bra om jag inte ger mig in i julruschens handlande i onödan.

Hoppas ni får en fin dag!!
Kramar
Madeleine 

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder!!! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Du är rolig du, jag kände lite likadant idag. Höll på att be en man dra åt...
    Men hejdade mig och blängde surt på honom istället!

    Adventskram

    SvaraRadera
  3. I'm sorry, but I need you in email :-)
    Thanks a lot! ;-)

    Grace C.

    SvaraRadera